.

onsdag 5. desember 2007

Når jeg slapper av.

Alle små løper forbi meg der jeg sitter med en glovarm gløgg i hendene. Menneskene som vrimler forbi ser litt smålig lost ut når de vrir hodene sine som ugler på leting etter julegaver. Jeg- jeg har ingen bekymringer eller noen form for stress når jula kommer, hvertfall i år. Gløggen min har rukket å bli kald før jeg fikk sjansen til å drikke den opp, men det gjør ingenting.
I dag tidlig da jeg våknet opp dalte snøen ned fra himmelen, og det fikk meg i julestemning. Lille søsteren min hadde alt rukket ut for å rulle i snøen, mens lille broren min satt ved bordet og lekte med noe gult som kunne ligne på middagen fra i går. Jeg løper lett på tå inn på badet for å møte et meget snålt speilbilde av meg selv. Det lignet på en forvrengt meg, med kort hår. Nei vent - ikke så rart, jeg sovnet med ansiktsmasken i går og i tillegg har jeg klipt meg. Det tyder på at julen nærmer seg, og jeg begynner å bli sliten. En fri dag som i dag kommer godt med!

God Jul alle sammen.