.

mandag 11. juni 2007

Nedlatende blikk og russedress..

Jeg gikk inn i butikken og alt var normalt (trodde jeg). En og annen russ vandret forbi meg og snudde seg brått da de hadde passert meg for å gi meg et stygt blikk i ryggen.
De glade men nedlatende russen plukket ut hver sin øl (eller alkoholgjenstand hvis du forestrekker det) og gikk til kassen.

Damen i kassen hadde på seg en stygg spygrønn og babyrosa kjole fra Cubus og køen var uendelig lang. Butikken var varm, noe som tydet på at det var sommer. Da jeg hadde kommet fram til kassen stirret kassadamen stygt på meg, og plutselig sto all russen rundt meg. De var som høye trær og de smilte halvhjertet ned på meg, lille meg.
"Du er ikke russ i år. strykefant STRYKEFANT!" Sa russen. Jeg begynte å løpe.
Jeg løp og løp men jeg kom aldri noe sted (som om jeg aldri kom til døren).

En hånd strøk over skulderen min og da jeg snudde meg skvatt jeg. Maren med sin nye russedress, penn bak øret og pc'en sin under armen dyttet hun meg til side.
"Du strøk du." Maren slengte på håret og vrikket på rumpen i det hun gikk ut av butikken..

Etiketter:

2 Comments:

Legg inn en kommentar

<< Home