.

onsdag 25. april 2007

Oppdrag: How To Save The Planet.

Ja, du hørte riktig. Dette er da oppdrag 3 som jeg fant i boken. Selvfølgelig følger jeg ikke boken side etter side, men hopper litt frem og tilbake etter hva som passer best til humøret. Da jeg bladde opp på side, ska me sjå- 17, fant jeg en fet skrift med "How To Save The Planet." Så jeg hadde tenkt å gi noen tips;
  • Husk å skru av lamper/lys som ikke trenger å stå på.
  • Skru av Tv, DVD-spiller og Video-spiller (om noen har det fortsatt) hvis man ikke bruker det i det øyeblikket. Yes da.
  • Å ikke glem de hyggelige resirkulerings reklamene, sorter søpla. Siden det ikke er så morsomt så lag en lek ut av det. Det gjør jeg- Med lille broren min. Si til han/hun/de at de skal kaste plast i plast og papir i papir osv. og når de har kastet alt riktig skal de rope ut potetkjøttmos med sennep og ketchup på mens de trykker inn nesa. Slår ann hele tiden.
  • Ikke kast gamle leker, det finnes alltid et sykehus, barnhjem eller et eller annet firma som tar i mot brukte leker.
  • Og til dere som tror dere er så kule fordi dere kaster søppla på bakken. Dere er virkelig ikke kule, selv om dere har søppel i hånden som dere ikke vet helt hvor dere skal gjøre av er å kaste det i naturen det siste du skal tenke på.. Ta det heller med deg i lommen og kast det i nærmeste søppelbøtte. Folk liker slik, det settes respekt til slik.
  • Ikke glem å smile, smil bredt. Hvorfor?- Du er jo ganske heldig som har en planet å bo på..

Aldri glem superman drakten i vesken/sekken, det trengs alltid en liten superman i ny og ne.

Bli med å redde verden du og da.

(Jeg ramset opp bare noen ting du kan gjøre, men det finnes utallige ting. Eks: slå av bilmotoren når du ikke kjører.. Jeg har nok sett dere;P )

Etiketter: , ,

3 Comments:

Legg inn en kommentar

<< Home